17 اسفند 1402 - 13:11
 کارشناس ارشد بازار طلا و سکه:

 حراج سکه به کاهش قیمت‌ها منجر خواهد شد/ توقف روند افزایش قیمت طلا

 حراج سکه به کاهش قیمت‌ها منجر خواهد شد  توقف روند افزایش قیمت طلا
به گفته کارشناس بازار طلا، حراج سکه بانک مرکزی در دراز مدت تاثیر مثبت و کاهشی بر قیمت سکه خواهد داشت.
کد خبر : ۱۶۱۰۹۰

به گزارش ایبنا، محمد کشتی آرای؛ عضو اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت جهانی طلا با توجه به تحولات سیاسی بین المللی به رکورد جدید قیمتی رسیده که تاکنون سابقه نداشته است و این موضوع تاثیر خود را بر قیمت انواع طلا در داخل کشور گذشته است. البته برخی‌ها افزایش قیمت طلا را به پایان سال و شب عید پیوند می‌زنند.

 این کارشناس ارشد بازار طلا و سکه تأکید کرد: در حال حاضر روند افزایش قیمت طلا متوقف شده است.

 وی افزود: علاوه بر افزایش اونس طلا شاهد افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی هم بوده ایم، با این حال امیدوار هستیم که در هفته‌های آینده قیمت طلا تعدیل شود.

 کشتی آرای تصریح کرد: قیمت اونس جهانی در حال حاضر ۲ هزار ۱۴۳ دلار است که یک رکورد جدید قیمتی محسوب می‌شود. هر اونس نقره نیز به ۲۳ دلار ۹۵ سنت، هر اونس پلاتین ۸۹۸ دلار و هر اونس پالادین هم به ۹۸۶ دلار رسیده است.

این کارشناس ارشد بازار طلا و سکه اظهار داشت: قیمت سکه طرح قدیم ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، قیمت هر مثقال طلای آب شده ۱۳ میلیون و ۵۴۳ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار که مبنای معاملات طلا در کشور است ۳ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان است.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: قیمت یک گرم طلای ۲۰ عیار سه میلیون ۴۷۳ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۱ عیار سه میلیون و ۶۴۶ هزار تومان، یک گرم طلای ۲۲ عیار سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و یک گرم طلای خاص (طلای ۲۴ عیار) ۴ میلیون و ۱۶۷ هزار تومان است.

 وی افزود: حباب سکه نیز با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

این کارشناس ارشد بازار طلا و سکه عنوان کرد: بانک مرکزی برای حراج سکه سامانه‌ای راه اندازی کرده است که مردم می‌توانند در این سامانه ثبت نام وسکه دریافت کنند و به هر نفر ۵ ربع سکه واگذار می‌شود. البته قیت هر سکه به قیمت پایه حراج است.

کشتی آرای در پایان تاکید کرد: اگر حراج سکه زودتر اجرایی می‌شد، بخشی از سکه‌ها وارد بازار می‌شد که می‌توانست حباب و قیمت ربع سکه را کاهش دهد، اما در دراز مدت این اقدام بانک مرکزی تاثیر مثبت و کاهشی بر قیمت سکه خواهد داشت.

 منبع: رادیو اقتصاد

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر